Ne davimo Beograd dobio spor protiv Informera – moraju da plate 510 hiljada

16. 05. 2018

Inicijativa Ne davimo Beograd dobila je prvostepenu presudu, po tužbi protiv Dragana J. Vučićevića i dnevnih “novina” Informer kojom je tuženima naloženo da aktivistima inicijative, Kseniji Radovanović, Dobrici Veselinoviću i Radomiru Lazoviću, na osnovu pretrpljenog duševnog bola i nematerijalne štete, zbog povrede časti i ugleda isplate po 100 hiljada dinara, a zbog povrede prava na autentičnost još po 70 hiljada dinara, što je ukupno 510 hiljada dinara. Dodatno, tuženi su u obavezi da plate i sudske troškove u iznosu od 165 hiljada dinara.

Foto: NDMBG
Foto: NDMBG
Radi se o jednom od serije članaka u okviru kontinuirane kampanje organizovane sa ciljem da diskredituje aktivista inicijative Ne davimo Beograd. U tekstu se, između ostalog, tvrdi da protesti koje je organizovala inicijativa Ne davimo Beograd treba da prerastu u nasilne demonstracije, haos, nemire, fizičke obračune, da ih organizuju EU i SAD, da su finansirani od strane Soroša i Rokfelera, da iza organizatora protesta stoje Janković, Šabić i ekstremni politički pokreti, a aktivisti inicijative prikazani su kao sluge stranog faktora, radikalna formacija koja želi da poljulja ustavni poredak, izdajnici, nasilnici, pa čak i kao neko ko bi mogao da ugrozi živote pojedinaca na vlasti.

Samo u prvih 100 dana od početka protesta zbog rušenja u Hercegovačkoj 2016. godine, naši aktivisti našli su se preko 40 puta na naslovnim i nosećim stranama dnevnih "novina" Informer.

Neki od naslova kojim su pokušali da nas diskredituju bili su: „Ubijanje Vučića", „Šefovi žute patke hteli da linčuju Sinišu Malog", „Kreće nasilje u Srbiji!", „Soroš za haos u Srbiji dao skoro četiri miliona evra", „Žuta patka hoće i da bije", „Stranci daju milione za lažne afere u Srbiji", „NATO podržao žutu patku". Ova kampanja, jasno orkestrirana iz krugova bliskih vlasti, u kojoj javnim pretnjama i komentarima učestvuju čak i pojedini narodni poslanici, nastavila se do današnjih dana, a kulminirala je pretnjama i nasrtajima na aktiviste inicijative u toku izborne kampanje za skupštinu grada Beograda.

"Ovo je dobra odluka suda. Pisanje Informera je nedopustivo, ono ima za cilj pravljenje atmosfere linča, a potpuno je jasno da je ono neodvojivo od drugih pritisaka kojima smo bili izloženi u prošlosti u režiji vladajuće stranke. U spornom članku, jedan od sagovornika koji nas optužuje da želimo da izazovemo haos, nemire i fizičke obračune je Vladimir Đukanović, narodni poslanik." - izjavila je Ksenija Radovanović.

"Iako smo od samog početka u neravnopravnoj i prljavoj borbi, pod mnoštvom pritisaka, mi nismo želeli da pustimo da "Informer" lešinari nad nama kao pojedincima i nad organizacijom koju predstavljamo, već smo uložili dodatan napor da se i na sudu suočimo sa tvorcima ovog malicioznog i zlonamernog "medija" kako bi pokazali svo zlo koje oni čine. Na ovaj način nadamo se da i ohrabrujemo sve ostale koji zbog kritika vlasti prolaze raznorazne napade prorežimskih tabloida, da ne ostanu nemi, već da sledeći naš primer upute tužbe nadležnim organima. Inicijativa Ne davimo Beograd im u tome može i hoće pomoći " poručio je Dobrica Veselinović

"Paradoksalno, izgubivši ovaj spor i s obzirom da moraju da nam plate naknadu, Dragan J. Vučićević i dnevne novine Informer postaju jedni od najvećih donatora inicijative Ne davimo Beograd. U tome lično posebno uživam" - izjavio je Radomir Lazović

Sav novac dobijen u ovom i drugim sporovima protiv dnevnih "novina" Informer biće iskorišćen za nastavak rada inicijative.

Izvor: Ne da(vi)mo Beograd